back to basics

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Maria - 8 december 2014 19:21


Det där flyttdatumet, när Stora Flyttlasset skulle gå, har ändrat sig flera gånger. Först så var det tänkt att vi skulle flytta 15 december, sedan blev det den 13 december, för att de gubbar som skulle hjälpa oss kunde då. Men så blev det helt plötsligt den 8 december! Och det bestämdes igår eftermiddag.


Mannen ringde då till mig, han hade ju åkt till huset med ett lass på släpkärran och i pickupen, och undrade om jag kunde tänka mig att flytta imorgon redan(läs idag då).


 


Jag blev helt tyst först, jag hade ju packat som en galning och stod här med flyttkartonger upp över öronen, och sedan sade jag att det är ju mycket kvar att packa. Allt är ju kvar i garderober, byråar, städskåp, förråd och i badrumsskåp. Och frysen måste ju frostas av. ”Men jag kan ju åka och hämta det senare med släpkärran. Vi flyttar de stora möblerna imorgon.”


Ok, sade jag, och sedan så fick jag ju fortsätta att packa hela kvällen, för att tömma de byråar och skåp som skulle med i flyttbilen. Pust.


Det var kaos i Kapernaum när allt skulle med flyttbilen, jag hjälpte till i början med att tömma kylen, plocka med blommor och hindra gubbarna att ta med mina lakan jag ska ha här inatt, när Sture och jag sover på madrass. För jag kunde inte åka med idag, för jag hade en del ”föräldrabestyr” att ta hand om, så jag åker imorgon bitti.

Nu är Stora Lasset ivägfraktat iallafall, och det är nästan tomt här. Det ekar.


   



Jag har precis frostat av frysen och skurat ur den.


 

Nu ska jag snart bädda till mig och Sture.

Mysigt, ombonat och hemtrevligt, eller hur?


Det här är sista gången jag flyttar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Röstfiske

blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards